Świat cyfrowy wręcz roi się od specjalistów od reklamy internetowej. Wielu z nich dzieli się z Tobą swoją wiedzą (w zasadzie jej ułamkiem) kompletnie za darmo! W konsekwencji spędzasz godziny na analizowaniu bezpłatnych (a także tych odpłatnych) szkoleń, aż w końcu dochodzisz do wniosku, że im więcej się uczysz… tym wiesz coraz mniej. Brzmi znajomo?

 

Zaprzyjaźnij się z marketerem

 

Kim są marketerzy? To twoi sprzymierzeńcy w kreowaniu wizerunku twojej firmy, a także w dbaniu o to, aby zapewniać Ci stały dopływ rynku zbytu. Wyznają różne zasady i się nimi kierują w swojej pracy, ale niezależnie od tego, wszyscy mają na celu sprawdzić, by twoja reklama przyniosła Ci DOCHÓD.

 

To trochę jak z dietetykami – choć każdy ma ten sam cel – pomóc Ci w osiągnięciu idealnej sylwetki, to każdy z nich może wyznawać zupełnie inną filozofię żywienia i metodykę pracy.

 

 I również podobnie jak o dietetykach, można powiedzieć to samo o marketerach  (i marketerkach): “ile pań, tyle zdań”!

Poniżej w kilku słowach zarys dwóch podstawowych problemów strategii marketingowej przedsiębiorców, na które każdy marketer może przedstawić kompletnie odmienne rozwiązanie!

 

Dieta bezglutenowa czy bezmięsna?

 

Oczywiście to, taki żart 😉 Jednak specjaliści od marketingu wciąż nie są jednakowego zdania w kwestii co jest ważniejsze: kreacja (treści, grafika, sposób komunikacji) czy konfiguracja reklam (ustawienia grup docelowych, optymalizacji, placementu). Jedni mogą twierdzić, że ma znaczenie tylko komunikacja z klientem, a konfiguracja nie jest już tak bardzo istotna, inni z kolei mogą uważać, że jest dokładnie odwrotnie.

Prawda jest taka, że wszystko ma znaczenie i trzeba wiedzieć zarówno jak tworzyć dobre treści sprzedażowe ale również jakich mechanizmów reklam używać, żeby były skuteczne w konkretnym przypadku.

 

Dieta MŻ (lub ŻP), a może jedz do woli, ale niskokalorycznie?

 

Kolejne porównanie nawiązujące do diety tym razem ma zastosowanie jeśli chodzi o częstotliwość publikowania postów na twoim kanale w social mediach (Fanpage, Youtube lub w dowolnych innych mediach)!

Jak często publikować? Jedni powiedzą „minimum raz w tygodniu”, inni powiedzą „przynajmniej codziennie” – a Ty myślisz, że nie masz czasu na to przecież, w końcu prowadzisz swój biznes i masz ważniejsze sprawy na głowie. To zrozumiałe. Niemniej zanim znajdziesz kolejny powód, na to żeby nie mieć czasu na publikowanie nowych treści, zastanów się nad jednym pytaniem: JAK CZĘSTO chciałbyś rozmawiać ze swoimi KLIENTAMI? Często? Codziennie? Kilka razy dziennie?

Musisz zrozumieć, że prowadzenie kanału w dowolnych mediach społecznościowych to rozmowa z twoimi potencjalnymi klientami. Im częściej będziesz komunikować się z nimi, tym bardziej uwiarygodnisz się w ich oczach, a w dłuższej perspektywie przekonasz do zakupu.

Jeżeli z kolei publikujesz dużo treści, ale nie wspierasz się działaniami sponsorowanymi, nie spodziewaj się, że np. FB pozwoli Ci dotrzeć do dużej ilości fanów (sławne „obcinanie zasięgów”). Analogicznie, jeśli bazujesz na płatnej reklamie, jesteś w stanie dotrzeć do dużo większej liczby odbiorców, niż gdybyś poświęcał godziny dziennie na tworzenie treści na swój Fanpage.

Jak zwykle, podobnie jak z dietą, i w marketingu trzeba znaleźć złoty środek.

 

Podsumowanie

 

Reguł rządzących się marketingiem jest na potęgę i jeśli nie masz czasu lub po prostu nie chcesz się tego uczyć – nie musisz. Zostaw to specjalistom, takim jak SEMosia, którzy zawsze chętnie Ci doradzą i pomogą w reklamie, aby przyniosła Ci wymierne korzyści.

SEMosia.pl to nowoczesna agencja interaktywna, która rozumie biznes oraz wspiera działania sprzedażowe i marketingowe firmy od A do Z.

Potrzebna
pomoc?
Telefon

semosia_hero

Drogi Czytelniku!
Cieszę się, że moje wskazówki są dla Ciebie pomocne.
Być może zainteresuje Cię mój najnowszy poradnik o tym

jak skutecznie sprzedawać w sieci?

Jeśli tak, odbierz go za darmo

Pobierz tutaj