E-commerce czyli handel w sieci zyskuje na popularności nieprzerwanie od początku swojego istnienia. Pandemia koronawirusa te wzrosty jeszcze bardziej podkreśliła.

Dzisiaj opowiemy o tym, dlaczego z punktu widzenia konsumenta, warto robić zakupy online, a o co zarazem powinien zadbać każdy sprzedający. Poznaj kilka zalet, które wynikają z przewagi e-commerce nad handlem tradycyjnym.

 

Dostępność towaru i wygoda

Nigdy robienie zakupów nie było tak proste. W przeszłości w celu zakupienia towaru trzeba było rozpocząć od poszukiwań – udać się do najbliższego punktu sprzedaży, co nieraz mogło oznaczać całodzienną wyprawę całej rodziny, nie mając pewności co do rezultatu tych poszukiwań. Teraz wystarczy, że w dowolnym miejscu z którego mamy dostęp do internetu przejrzymy dostępne oferty, wybierzemy interesujący nas asortyment, wybierzemy formę płatności i po kilku dniach możemy spodziewać się dostawy zamówienia pod wskazany przez nas adres.

 

Oszczędność czasu

Po pierwsze, oszczędzamy czas – nie musimy już wychodzić z domu by udać się do sklepu. Po drugie, towar trafi szybciej do domu każdego z nas, dzięki ograniczeniu przewożenia towaru z punktu A do punktu B do minimum. Krótszy łańcuch dostaw z pominięciem dostawy do punktu sprzedaży czyli tzw. dropshipping jest bardzo popularnym modelem dostawy, który praktykuje wiele e-sklepów. Co też jest nie bez znaczenia na cenę końcową zamówienia. Szybkość dokonywania transakcji to kolejny aspekt oszczędności czasu – wypełnienie formularza zamówienia to zaledwie kilka minut. Na szybkość realizacji zamówienia możemy również liczyć dzięki wielu możliwościom wykonania formy płatności z góry – czy to będzie karta płatnicza, PayPal, bramki płatności czy ostatnio coraz popularniejszy BLIK. Oczywiście, dla osób, które preferują płatność z dołu, w dalszym ciągu większość sklepów online oferuje płatność za pobraniem.

 

Stosunek jakości do ceny

Dzięki z jednej strony krótszemu łańcuchowi dostaw, a z drugiej, co nierzadko jest z tym związane, mniejszej ilości pośredników uczestniczących w sprzedaży, możemy spodziewać się relatywnie bardziej korzystnej ceny produktu, niż w sklepach stacjonarnych. Oczywiście, nie musi być to regułą. Jednak nie ukrywajmy, że wielu internautów spodziewa się, że cena online będzie bardziej atrakcyjna niż na półce w sklepie za ten sam towar.

 

Bezpieczeństwo dokonywanych zakupów

Jeszcze do nie dawna bezpieczeństwo zakupów online kojarzyło się większości z nas z odpowiednim zabezpieczeniem technologicznym platform internetowych, tak aby zapewnić szyfrowane połączenie podczas zakupów, chroniące nasze dane i płatności internetowe.

Dzisiaj nową perspektywą bezpieczeństwa staje się ochrona zdrowia poprzez ograniczanie kontaktów międzyludzkich oraz mobilności kupujących.

 

Podsumowanie

Jeżeli i Ty myślisz nad założeniem sklepu internetowego i chcesz, żeby twoja oferta była atrakcyjna, zastanów się które z proponowanych elementów jesteś w stanie wprowadzić. Im lepiej będziesz rozumiał potrzeby swoich potencjalnych klientów, tym lepiej będziesz mógł zaprojektować zarówno platformę jak i cały proces sprzedaży od zamówienia poprzez jego dostawę po obsługę posprzedażową.

SEMosia to nowoczesna agencja kreatywna, które pomoże Ci w osiągnięciu twoich celów. Umów się z nami na rozmowę – to nic nie kosztuje.

SEMosia.pl to nowoczesna agencja interaktywna, która rozumie biznes oraz wspiera działania sprzedażowe i marketingowe firmy od A do Z.

Potrzebna
pomoc?
Telefon

semosia_hero

Drogi Czytelniku!
Cieszę się, że moje wskazówki są dla Ciebie pomocne.
Być może zainteresuje Cię mój najnowszy poradnik o tym

jak skutecznie sprzedawać w sieci?

Jeśli tak, odbierz go za darmo

Pobierz tutaj