Jeżeli tak jak my jesteś zdania, że lepiej poświęcić czas na pracowanie nad firmą a nie w firmie, postaw koniecznie na inbound marketing. Co to jest? To forma nowoczesnego marketingu, która stawia na ruch przychodzący, a nie na działania wychodzące. To przeciwieństwo znanych klasycznych form outbound takich jak cold calling czy wysyłanie wiadomości mailowych z prezentacją firmy na zupełnie nieznane adresy mailowe. Inaczej mówiąc, dzięki inbound marketing klient sam przyjdzie do Ciebie, jeśli odpowiednio go do tego zmotywujesz.

Najskuteczniejszy lejek sprzedażowy

W inbound marketingu istnieje wiele metod interakcji z klientem za pomocą których, spiętych w całość, można utworzyć szczelny lejek sprzedaży o bardzo wysokiej konwersji (nawet do 50%-70%!). Wszystko to w oparciu o marketing za przyzwoleniem – czyli wykonywanie tylko takich działań na które zgodę wyraził sam potencjalny klient.

Zarówno w sprzedaży internetowej jak i w budowaniu świadomości marki strona lądowania, jest początkowym etapem lejka sprzedażowego kwalifikującym dalej potencjalnego klienta.  Wystarczy, że okaże on gotowość do wejścia w interakcję z twoją firmą, nawet jeśli nie jest od razu gotowy na zakup produktu. Landing page jest zazwyczaj poprzedzony komunikatem reklamowym, który bezpośrednio do niego kieruje. Kogo możesz spodziewać się w takim razie na landing page? Przede wszystkim osób, które poszukują wiedzy, jakiejś dodatkowej informacji na temat produktu lub usług. Co może przerodzić się w chęć możliwości wypróbowania czegoś, bez konieczności podejmowania na tym etapie decyzji o zakupie.

 

Jak stworzyć landing page?

Być może zastanawiasz się jak stworzyć dobry landing page i z czego powinien się składać. W kilku słowach postaramy się wytłumaczyć krok po kroku jak stworzyć prostą i skuteczną stronę lądowania.

Istnieją różne komercyjne platformy do budowania landing page, ale równie dobrze może to być po prostu podstrona twojej strony www postawionej na CMS np. WordPress. W każdym przypadku twoja strona lądowania powinna zostać zintegrowana z systemem do wysyłki mailingów i/lub platformą do automatyzacji kampanii.

 

Z czego powinien składać się dobry landing page?

 

Strona powitalna landing page

Dwa absolutnie podstawowe elementy każdego landing page to formularz kontaktowy i zachęta czyli informacja o tzw. lead magnet.

Zanim poprosisz klienta o pozostawienie danych kontaktowych, obiecaj mu coś w zamian. Pokaż mu na stronie lądowania jaką korzyść będzie miał za to, że przekaże Ci namiary do siebie. Jakie dane powinien zbierać formularz kontaktowy? Zastanów się jakie dane są kluczowe z twojego punktu widzenia i które z nich byłby skłonny przekazać Ci klient w zamian za to co oferujesz? Pamiętaj, im mniej pól do uzupełniania tym lepiej. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepiej jest zbierać adres mailowy i imię gościa naszej witryny.

Szerzej o lead magnet pisaliśmy tutaj  . Zachęcamy Cię do zapoznania się z przykładami bezpłatnej „próbki”, którą możesz poczęstować klienta i tym samym skłonić go do przekazania Ci swoich danych kontaktowych.

Strona lądowania powinna również zawierać wiadomość zaadresowaną wyłącznie do wybranej grupy docelowej (nie do wszystkich klientów). Wiadomość powinna być spójna z komunikatem reklamowym, który do niej kieruje oraz go rozszerzać. W tym celu zadbaj zarówno o spójność części merytorycznej jak i wizualnej z przygotowaną reklamą.

Statystki pokazują, że użycie krótkiego materiału video zwiększa konwersję niż gdybyś na stronie lądowania użył samego tekstu lub grafiki.

Nie zapomnij również umieścić linku do polityki prywatności oraz możliwości wyrażenia zgody na wykorzystanie danych w celach kontaktowych i marketingowych.

 

Strona podziękowania

Po wypełnieniu formularza, klient powinien zostać przekierowany na stronę podziękowania, na której będzie mógł pobrać bezpłatny lead magnet.

Również na stronie z podziękowaniami może znaleźć się kolejna zachęta do skorzystania (tym razem) już z płatnej oferty z wyraźnym wezwaniem do działania. Skuteczność tej metody może różnić się w zależności od branży jak i oferowanych widełek cenowych. Ta technika będzie miała najlepszą konwersję przy niewielkich kwotach – dwucyfrowych. Co nie znaczy, że nie można jej zastosować przy ofercie w wyższym przedziale cenowym. Trzeba jednak liczyć się z tym, że zdecydowanie łatwiej większości z nas przychodzi szybko podjąć decyzję jeśli chodzi o wydanie niewielkiej sumy za coś w naszym odczuciu wartościowego, niż zdecydować się na zakup czegoś równie wartościowego ale za cenę dużo mniej przystępną.

 

Podsumowanie

Aby mniej czasu poświęcać na poszukiwanie klientów, skup się na rozwiązaniach systemowych, które również pomogą skalować twój biznes. Jednym z nich jest landing page, czyli strona, na której wyląduje twój potencjalny klient, by zostawić do siebie dane kontaktowe. Znajdź wystarczająco dobry powód dla klienta aby zechciał to zrobić – podziel się bezpłatną próbką swojej oferty i poproś o pozostawienie namiarów. Kuj żelazo póki gorące i zachęć do wydania nawet najmniejszej kwoty w swoim sklepie. To pokaże Ci, czy dana osoba jest gotowa zostać twoim klientem i w przyszłości wrócić do Ciebie i zdecydować się na większe zakupy.

SEMosia.pl to nowoczesna agencja interaktywna, która rozumie biznes oraz wspiera działania sprzedażowe i marketingowe firmy od A do Z.

Potrzebna
pomoc?
Telefon

semosia_hero

Drogi Czytelniku!
Cieszę się, że moje wskazówki są dla Ciebie pomocne.
Być może zainteresuje Cię mój najnowszy poradnik o tym

jak skutecznie sprzedawać w sieci?

Jeśli tak, odbierz go za darmo

Pobierz tutaj