, Czy ty też zastanawiasz się jak to jest, że jedne przedsiębiorstwa świetnie sobie radzą, przyciągają wielu klientów, podczas gdy innym przychodzi to ze znaczną trudnością? Jednym z kluczowych elementów strategii marketingowej jest tworzenie treści reklamowych, które będą atrakcyjne dla ich odbiorców i skłonią ich, żeby zechcieli bliżej zapoznać się z Twoją marką.

Ustal kim jest twój klient

Zanim kogokolwiek przekonasz, że warto w ogóle skorzystać z twojej oferty, musisz w pierwszej kolejności ustalić kim jest twój potencjalny klient – określ jego charakterystyczne cechy – wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację i język. Następnie zidentyfikuj jego potrzeby i problemy, które mogą powodować jego decyzjami. Znając potrzeby i bolączki swoich klientów, wiedz, że posiadasz bardzo silne oręże dzięki któremu, jeśli odpowiednio je wykorzystasz, sprawisz że twoi klienci będą nie tylko potrzebowali, ale wręcz pragnęli kupić to co masz im do zaoferowania.

Jak pisać teksty, które przekonają klienta do zakupu?

Zwróć uwagę na to jakie są aktualne problemy i oczekiwania klientów. Przy okazji, pamiętaj, że każda reklama prędzej czy później przestanie sprzedawać – wraz ze zmianą kontekstu w którym znajduje się klient, pewne informacje, oczekiwania i potrzeby się zdezaktualizują. W dynamicznych czasach, w jakich w tej chwili żyjemy, jest to szczególnie ważne, by szybko reagować na zmiany w otoczeniu.

Czego klient nie chce wiedzieć o Tobie ani o Twoim produkcie?

To nie jest tak, że klient w ogóle nie chce tego wiedzieć… ale są rzeczy, które nie specjalnie go interesują, przynajmniej go do czasu, aż przekona się, że chce się bardziej zaangażować i kupić konkretny produkt.
Na pewno nikt, nie chce słyszeć przechwałek na temat produktu, czy osiągnieć firmy. Wszystko musi być bardzo wyważone i osadzone w odpowiednich ramach. Nikogo również specjalnie nie interesuje ile kosztów i wysiłku poniosłeś aby wytworzyć oferowany produkt/usługę (no chyba, żeby jedynie policzyć sobie ile na nim zarobiłeś 😉 ). Wyjątkiem jest sytuacja kiedy np. promujesz działania i wysiłki firmy w ramach np. akcji dobroczynnej – jeśli to mądrze rozegrasz, to takie informacje mogą działać na twoją korzyść. O osiągnięciach firmy powinieneś mówić dopiero gdy zdobędziesz zainteresowanie klienta i gdy będzie chciał się więcej dowiedzieć na twój temat, a najlepiej, żeby to właśnie inni pochwalili Ciebie.  Zgodnie z regułą społecznego dowodu słuszności takie rekomendacje są o wiele skuteczniejsze niż wystawiane laurki sobie samemu.  Przy okazji… nie bombarduj klienta od wejścia na stronę internetową wszechobecnymi komunikatami KUP TERAZ. Daj mu czas na zapoznanie się z korzyściami jakie może odnieść jeśli podejmie decyzję o zakupie, a dopiero w odpowiedniej części prezentacji oferty umieść wezwanie do działania. Z kolei zalety produktu eksponuj zawsze w kontekście konkretnych potrzeb klienta i ich rozwiązań.

Czego w takim razie chce twój potencjalny klient?

On chce wiedzieć, że masz coś co rozwiąże jego problem lub będzie odpowiedzią na jego ambicje i pragnienia. Twój klient chce wiedzieć, że rozumiesz go, wiesz co czuje i czego potrzebuje. Twoim celem jest przygotowanie takiego komunikatu, który sprawi, że pomyśli „To jest właśnie coś dla mnie. Muszę to mieć.”. 

Jak stworzyć atrakcyjną prezentację oferty? Post w mediach społecznościowych vs treść na stronie www: podobieństwa i różnice.

Forma i długość wpisu na twojej witrynie www a w poście umieszczonym w social mediach będzie zasadniczo różniła się od siebie. Jednak cechą wspólną obu opisów prezentujących ofertę to budowanie poczucia zrozumienia potrzeb klienta i dawanie na nie odpowiednich rozwiązań w przystępnej formie. Można powiedzieć, że post czy reklama np. na Facebooku czy Instagramie to zajawka informacji o tym, jakie korzyści osiągnie klient, a informacje zaprezentowane na twojej stronie internetowej to rozwinięcie reklamy i upewnienie gościa witryny w przekonaniu, że to jest to czego potrzebuje.
Jeżeli chodzi o różnice to oczywiście format – na stronie internetowej zazwyczaj są prezentowane treści statyczne (opis, zdjęcia), choć nie stoi nic na przeszkodzie, żeby wykorzystać również materiał video, czy też by dodać elementy interakcji np. call page, chaty i inne wodotryski.
Na stronie internetowej możesz pozwolić sobie na nieco dłuższy opis (używaj prostego języka, zrozumiałego dla laika oraz wyjaśniaj procesy skracając przekaz do rezultatów i korzyści – to na czym najbardziej zależy twojemu klientowi).
Natomiast posty w mediach społecznościowych mogą przyjąć wiele form, w zależności od tego na jakiej platformie publikujesz. W zdecydowanej większości przypadków treść posta powinna być jak najkrótsza (mieścić się w kilku linijkach). Jeżeli stosujesz grafikę niech również ona nawiąże do przesłania jakie chcesz przekazać potencjalnemu klientowi.
Pamiętaj, że w mediach społecznościowych liczy się regularność i od czasu do czasu publikacja płatnych reklam, ponieważ czasy darmowych zasięgów organicznych przeszły do prehistorii.

Podsumowanie

Zanim przejdziesz do tworzenia prezentacji oferty, ustal potrzeby i oczekiwania twoich klientów. Bazując na swoich doświadczeniach i na odpowiedziach, które usłyszałeś już od klientów, wypisz listę korzyści jakie może przynieść im twój produkt. Jeśli reklamujesz się w mediach społecznościowych przygotuj krótkie, ale treściwe komunikaty celujące w problemy, potrzeby i korzyści. Na swojej stronie www podtrzymaj uwagę odbiorców i zdobądź zaufanie wyjaśniając rzeczowo oraz rozwijając idee użyte w postach. Jeżeli jednak nie masz czasu na prowadzenie działań reklamowych albo potrzebujesz wsparcia, z przyjemnością Ci w tym pomożemy. Skontaktuj się z nami i opowiedz nam o swojej wizji.

SEMosia.pl to nowoczesna agencja interaktywna, która rozumie biznes oraz wspiera działania sprzedażowe i marketingowe firmy od A do Z.

Potrzebna
pomoc?
Telefon

semosia_hero

Drogi Czytelniku!
Cieszę się, że moje wskazówki są dla Ciebie pomocne.
Być może zainteresuje Cię mój najnowszy poradnik o tym

jak skutecznie sprzedawać w sieci?

Jeśli tak, odbierz go za darmo

Pobierz tutaj