Wysyłając wiadomości marketingowe swoim klientom z pewnością chcesz, żeby generowały jak największy odzew na twoją ofertę. Czy wiesz jak wiele elementów składa się na sukces udanej kampanii mailingowej? Zapoznaj się z głównymi czynnikami wpływającymi na skuteczność twojego mailingu.

Grupa odbiorców

Kim są odbiorcy twojej bazy mailingowej? Czy to osoby, które samodzielnie zapisały się na twój newsletter? A może to baza do cold mailingu, z którą nigdy wcześniej się nie kontaktowałeś? Czy adresy mailowe są imiennie (należące do konkretnych osób) czy też np. ogólnofirmowe? Każdy z tych czynników może podnieść lub zmniejszyć skuteczność wysyłanych przez Ciebie wiadomości.

Pora wysyłki

Pora wysyłki mailingu ma znaczenie – jeżeli wyślesz mailing o nieodpowiedniej godzinie np. w środku nocy, jest możliwe, że odbiorca wiadomości, nie tylko nie przeczyta jej zaraz po otrzymaniu, ale istnieje spore ryzyko, że twoja wiadomość utonie pośród innych wiadomości, które zostały do niego wysłane przez innych w kolejnych godzinach. Finalnie twoja wiadomość może zostać całkowicie niezauważona i pominięta.

Treść i merytoryka

To co serwujesz w treści jest bardzo ważne – niezależnie od tego czy treść wiadomości jest ujęta w formie tekstowej czy też umieszczona na grafice. Pokaż klientowi merytoryczną wartość swojej oferty. Nie mów o cenach – pokaż jakie korzyści materialne lub niematerialne można uzyskać dzięki twojemu produktowi.  Pokazując klientowi, że rozumiesz jego potrzeby i potrafisz rozwiązać jego niektóre problemy, możesz w znacznym stopniu podnieść konwersję.

Uważaj! Jeżeli samego tekstu będzie zbyt mało, program pocztowy może potraktować twoją wiadomość za niechcianą i automatycznie przenieść ją do folderu SPAM.

Aby temu zapobiec, możesz skorzystać z darmowych narzędzi do weryfikacji treści np. https://www.mail-tester.com/  .

Wygląd wiadomości

Wiadomość powinna być atrakcyjna wizualnie, aby przyciągnęła uwagę odbiorców.

Tyczy się to zarówno samej grafiki, jak i ogólnego wyglądu oraz rozmieszczenia poszczególnych elementów wiadomości.

 

  • Sprawdź czcionkę wiadomości – czy jest to czcionka, której używacie w firmie np. na swojej stronie internetowej? Jeśli nie, zastosuj ją w swojej wiadomości, żeby zachować spójność identyfikacji wizualnej.
  • Czy wszystkie elementy wyświetlają się poprawnie w wiadomości? Warto w tym celu wykorzystać test wysyłki mailingu – wysyłając go wyłącznie do siebie.
  • Dostajesz ostrzeżenie o bezpieczeństwie oraz nie widzisz obrazków? Twój klient będzie miał tak samo!

 

Być może w twojej głowie właśnie pojawiło się pytanie dlaczego obrazki nie wyświetlają się u odbiorcy?

W celu ochrony przed atakami hackerskimi programy pocztowe domyślnie blokują wyświetlanie grafik z sieci od nieznanych odbiorców. Efekt? Jeśli wysyłasz komuś wiadomość pierwszy raz, może on nie zobaczyć grafiki (na której przecież prezentujesz swoją ofertę). Co gorsza, taka osoba może wystraszyć się, że wiadomość nie jest bezpieczna i skasować ją po wyświetleniu przykładowego komunikatu:

 

W celu ochrony prywatności, zdalna zawartość została zablokowana przez program.

lub

Ze względów bezpieczeństwa obrazki zostały zablokowane.

 

Oczywiście chcesz, żeby twój odbiorca zobaczył obrazek z ofertą, który mu przesłałeś, a także zdecydowanie nie chciałbyś, żeby pomyślał, że wiadomości od Ciebie są niebezpieczne i wyrzucił je do kosza, prawda?

 

Właściwe pytanie w tym miejscu brzmi: co możesz zrobić (a raczej jak stworzyć maila), żeby grafika zawsze wyświetliła się u odbiorcy?

Odpowiedź na nie zdradzamy wszystkim fanom SEMosi. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, polub nasz fanpage i czytaj dalszy ciąg artykułu.

 

 

Czy te rady były przydane? Jeżeli uważasz, że tak, daj znać w komentarzu na Fejsie >>Link do posta<<

SEMosia.pl to nowoczesna agencja interaktywna, która rozumie biznes oraz wspiera działania sprzedażowe i marketingowe firmy od A do Z.

Potrzebna
pomoc?
Telefon

semosia_hero

Drogi Czytelniku!
Cieszę się, że moje wskazówki są dla Ciebie pomocne.
Być może zainteresuje Cię mój najnowszy poradnik o tym

jak skutecznie sprzedawać w sieci?

Jeśli tak, odbierz go za darmo

Pobierz tutaj